|
|
|
[ Rovné příležitosti do firem] - V berlínskom hoteli Dorint Sofitel na Budapester Straße sa to 13. septembra 2007 od rána hemžilo zástupcami a zástupkyňami firiem, akadémie, politických strán a reklamných a PR agentúr. Dôvod, prečo sme sa tam všetci zišli, bola túžba dozvedieť sa o nových trendoch v marketingu a ich prepojení na otázku genderu a genderovej senzitivity. To každopádne sľuboval program konferencie Mars, Venuša a trh, ktorú už druhým rokom organizovala spoločnosť FrischCo.
[ Rovné příležitosti do firem] - Z předešlých článků již máte představu, co je to gender marketing a jak může být marketing propojen s rovnými příležitostmi žen a mužů. Existují různé formy pojetí tohoto konceptu: může jít o marketing určeným ženám. Některé firmy marketingem pro ženy bourají genderové stereotypy a daří se jim tak ženy zaujmout. Některé naopak ve svých kampaních stereotypy podporují nebo utvrzují. Přinášíme vám proto příklady různých přístupů firem k tomu, jak ženy "zacílit".
[ Rovné příležitosti do firem] - Publikace Marketing to Women americké autorky Marti Barletta se velmi podrobně věnuje strategiím marketingu zaměřeného na ženy. Podle autorky není tato cílová skupina brána dostatečně vážně, což je překvapivé vzhledem k tomu, jakou kupní silou vládne. Chcete-li to napravit, pak vám její kniha pomůže s úspěšným startem i rozvojem nových strategií.
[ Rovné příležitosti do firem] - Zajímají vás rovné příležitosti na trhu práce? Odebíráte elektronický zpravodaj Rovné příležitosti do firem a přivítali byste i tištěnou podobu toho nejlepšího z něj doplněnou o něco navíc? Pak vám přání dokážeme splnit druhým speciálním vydáním zpravodaje!
[ Rovné příležitosti do firem] - Přehlídkovým molům i tzv. ženským časopisům dlouhodobě vládne stereotypní a nereálný obraz krásy podpořený počítačovými retušemi. Alternativu až příliš hubeným modelkám představuje kampaň kosmetické značky Dove, která razí filozofii, že "právě chuť být sama sebou by se měla stát konkurenční výhodou žen - pokud budou spokojené samy se sebou, okolí to pozná a úspěch na sebe nenechá dlouho čekat." Ve svých kampaních pracuje s "normálními" modelkami, které považuje za skutečně krásné - odtud i název Kampaně za skutečnou krásu. Proč se pro ni společnost Unilever rozhodla? A jaký má v Čechách ohlas?
Putovní výstava o pečujících otcích se stěhuje z Liberce do Ústí nad Labem. Zde ji můžete vidět v rámci Femina Filmu v místní knihovně od 8. do 11. října. Dále jí můžete shlédnout 16. října v Akademie Věd Praha a od 29. října do 11. listopadu v Poslanecké sněmovně ČR. Před Vánocemi zavítá do informačního centra OSN. Výstavu pořádá brněnská organizace NESEHNUTÍ, a je součástí projektu Půl na půl - Rovné příležitosti žen a mužů. Fotografie na deseti panelech představují zkušenosti mužů-otců, jež do značné míry překračují tradiční představy o otcích - živitelích rodin, kteří praktickou péči o děti přenechávají matkám.
[ Rovné příležitosti do firem] - Už jste si toho asi všimli: stále více se mluví o rovných příležitostech a diverzitě, dvou faktorech významných pro rozvoj a úspěch společností na trhu výrobků, služeb i práce. Oba trendy se pomalu a jistě prosazují nejen v personální politice firem, ale i v PR a marketingových strategiích. Svět si začíná uvědomovat, že nelze ignorovat 50% populace, ať už muže či ženy, protože se to nevyplácí.
[ Rovné příležitosti do firem] - Současný marketing cíleně pracuje s poznatky o rozdílech mezi muži a ženami a také s hodnotami, které šíří feministické hnutí. Objevují se tak reklamy, které prezentují muže vykonávající domácí práce či ženy pracující s nejmodernější komunikační technikou. Tyto reklamy se mohou mylně jevit jako méně sexistické na rozdíl od těch, které ukazovaly muže a ženy v tradičních rolích. Avšak reklamy, které cíleně pracují s kategoriemi pohlaví (protože jsou cíleny na muže a/nebo na ženy), nejsou zákonitě méně stereotypní jenom proto, že jejich tvůrci si uvědomují gender kategorie.
[ Rovné příležitosti do firem] - Termín gender marketing je v České republice zatím nepříliš známý. I proto mu věnujeme jedno z čísel zpravodaje Rovné příležitosti do firem. Jeho prostřednictvím vás s gender marketingem chceme seznámit: ukázat možnosti jeho uplatnění, představit dobré i špatné příklady a pozvat vás na konferenci.
Na té vystoupí nejen odborníci a odbornice na marketing a gender, ale i ti, kdo již tyto dva pojmy propojují. Položili jsme jim pár otázek, které vás do tématu gender marketingu uvedou. Odpovídaly Marcela Zamazalová, odbornice na sociální marketing z Vysoké školy ekonomické; zástupkyně německé organizace věnující se genderem v marketingu Gender Trends, Heike Pawelzick, a Jitka Vysekalová, předsedkyně České marketingové společnosti.
[ Rovné příležitosti do firem] - Otázka, do jaké míry souvisí koncept genderu s marketingem a public relations, je jistě jednou z prvních, která nás napadne s vyslovením termínu gender marketing. A na koho se s ní obrátit? Určitě na osobu, která se v PR a marketingu pohybuje a zároveň zná genderové principy, resp. je genderově citlivá. Jednou z těch, kdo mají co říci, je Bára Spěváková.
Bára Spěváková se v oblasti public relations pohybuje již téměř 7 let, dnes na pozici associate director v mezinárodní agentuře Fleishman-Hillard, která se mj. specializuje na strategie v oblasti CSR.
|
|
|
|