|
|
|
[ Gender Studies] - Náplň práce: komplexní vedení účetnictví organizace, účetní závěrka organizace včetně daňového přiznání s povinnými přílohami, správa majetku organizace, zpracování cestovních příkazů (zahraniční i tuzemské), vypracovávání metodik administrativních nákladů, úzká spolupráce s finanční manažerkou a finanční ředitelkou organizace.
[ Gender a umění] - Dne 11. října vyjde dlouho připravovaný sborník Gender a umění 19. století. Sborník bude (pouze pro novináře) představen dne 11. 10. ve 20.00 v kavárně Paleta v Praze na neformálním setkání vydavatelské organizace obrazar.com. Sborník bude zdarma distribuován na filmovém festivalu Mezipatra 2007, v knihovně Gender studies, o. p. s. a v knihovně Historického ústavu Akademie věd ČR.
[ Mooncup] - Menstruační kalíšek Mooncup je dámská hygienická pomůcka určená pro mnohonásobné použití. Kalíšek se zavádí dovnitř do pochvy, kde se do něj sbírá menstruační krev. Kalíšek pojme asi 30 ml tekutiny. Kalíšek díky tomu budete muset vyprazdňovat méně často, než si vyměňujete tampóny nebo vložky. Na rozdíl od tampónů se krev do kalíšku neabsorbuje, kalíšek je možné po vyjmutí umýt a znovu použít.
9. října pořádá Forum 50% ve spolupráci s Fórem 2000 kulatý stůl o roli žen v mírotvorných procesech pod názvem: Export of Respect and Trust - Women and Gender in the Peacemaking? Diskuse proběhne od 16:30 hodin v prostorách Goethe institutu. Celý večer se bude hovořit pouze anglicky bez tlumočení do češtiny.
[ Partners Czech, o.p.s.] - V Praze budou dne 3. října 2007 představeny dva nové projekty zaměřené na problematiku diskriminace. Jedná se o celostátní osvětovou kampaň a o unikátní učební materiál pro střední školy. Jejich realizátorem je Partners Czech, o.p.s. Projekt je pod záštitou paní Heleny Třeštíkové. První projekt „Naši sousedé“ je zaměřen na multikulturní výchovu na středních školách. Druhým projektem je mediální kampaň proti diskriminaci nazvaná „Být jiný má své“. Cílem celostátní kampaně je ukázat veřejnosti, zejména pak lidem mezi 15 a 35 lety, různé formy diskriminace a obrany proti ní.
Laura Mulvey, britská režisérka, scénaristka, producentka, feministická filmová a kulturní teoretička bude přednášet 19.10. na FAMU (Smetanovo nábřeží 2, 116 65 Praha 1, tel: +420 221 197 211, fax: +420 221 197 222, famu@famu.cz ) v učebně 1 od 10-18 hodin, přednáška bude v anglickém jazyce. S L. Mulvey vystoupí i Pavlou Jonsonn.
[ Rovné příležitosti do firem] - Společenská odpovědnost firem, nebo-li CSR (Corporate Social Responsibility), je uvědomělým postojem k dopadům vlastní činnosti firem na okolí - společnost. Trend CSR mění chápání základního poslání firmy, kterým je maximalizace zisků v krátkodobém horizontu, na cíle dlouhodobé a optimální zisk. Sociální marketing používá marketingových principů a technik k podpoře změn chování cílových skupin s cílem zlepšit společnost a budovat trhy výrobků nebo služeb.
Gender Studies, o.p.s., Heinrich-Böll-Stiftung a Síť mateřských center si vás dovolují pozvat na konferenci pod záštitou poslankyně Kateřiny Jacques: "Perspektiva žen na trhu práce". Konference se koná 25. října 2007 v Novoměstské radnici na Karlově náměstí v Praze. Hlavními tématy panelových diskuzí je pozice žen na trhu práce, informační technologie a jejich vliv na perspektivu žen na trhu práce a strategie a politiky prosazování rovnosti žen a mužů. Na konferenci vystoupí odbornice a odborníci z České republiky, Polska, Německa, Rakouska a evropských institucí. Konference je tlumočena do/z češtiny, polštiny a němčiny. Po skončení následuje workshop "Celoživotní vzdělávání v ICT pro
ženy - má, nebo nemá smysl?" Hlídání dětí je zajištěno.
[ Rovné příležitosti do firem] - Zveme vás na mezinárodní konferenci „Gender a marketing“ organizovanou Gender Studies, o.p.s. 14. listopadu 2007 (od 10 do 15 hodin) v Salla Terreně Břevnovského kláštera v Praze 6.
Konference by měla do českého (odborného i laického) povědomí uvést dosud poměrně přehlíženou problematiku propojení marketingu a genderu, případně genderové senzitivity, a rozpoutat diskusi na toto téma.
[ Rovné příležitosti do firem] - Již Římská smlouva z roku 1957 zakládající Evropské hospodářské společenství (předchůdce Evropské unie) zmiňuje rovné příležitosti žen a mužů. Lze tedy říci, že letos oslavila 27-členná EU 50. výročí politiky rovnosti žen a mužů. Rok 2007 je také Evropským rokem rovných příležitostí pro všechny. I přes padesátileté úsilí o zrovnoprávnění žen a mužů, si stále nejsme rovni. Potvrzuje to zpráva Komise Evropských společenství o rovnosti žen a mužů pro rok 2007.
|
|
|
|