|
|
|
Rekordních 91 reklam letos soutěží o anticenu Sexistické prasátečko udělovanou za necitlivé zobrazení ženy nebo muže v reklamě. Letos mohou lidé nově hlasovat hned ve třech kategoriích, které upozorňují na různé projevy sexismu v reklamách. Nejpočetnější je kategorie zobrazování žen pouze jako objektů, následuje kategorie využívání částí těl žen v reklamách. Poslední kategorie shrnuje další časté projevy reklamního sexismu – využívání stereotypů vůči ženám a mužům a znevažování jejich schopností jen na základě pohlaví či zobrazování mužů jako objektů. Hlasovat můžete na webu mediálního partnera soutěže Aktuálně.cz hned ve třech kategoriích, a to až do 25. října 2011.
[ feministky.sk] - Súťaž o najútočnejší hokejový sexizmus už pozná svojho víťaza. Takmer dve tretiny hlasujúcich v ankete webovej stránky feministky.sk odovzdalo svoj hlas reklame Bodyček. Zadávateľ reklamy a agentúra, ktorá reklamu pripravovala, si tak vyslúžili historicky prvú anticenu Sexistický puk. Čestné uznanie od vyhlasovateliek súťaže si vyslúžil aj prezident Ivan Gašparovič.
Jana Valdrová k článku biologa Johna Muži by měli být SCHOPNI SE ROZMNOŽOVAT celý život v Reflexu 35/2010.
Pokud Reflex 35/2010 mínil článek biologa R. Johna jako sexistickou provokaci, tak se mu to snad povedlo, byť se každý jen trochu myslící člověk v duchu otáže, proč by vlastně měli muži být (následuje červené zvýraznění) SCHOPNI SE ROZMNOŽOVAT celý život, jak stojí v titulku?
Prezident Václav Klaus v polovině května vetoval antidiskriminační zákon. Zdůvodnil to tím, že tato norma je zbytečná, kontraproduktivní a nekvalitní. O návrhu zákona, který po Česku vyžaduje Evropská unie, tak budou znovu rozhodovat poslanci 21.října 2008 na 39. schůzi Poslanecké sněmovny ČR. Necelých 14 dní před tímto hlasováním si magazín Reflex nejspíš ne náhodou zvolil za svůj hlavní materiál článek J.X.Doležala „Sex podle Špidly“. Proč? A proč pouští šéfredaktor Reflexu Pavel Šafr mezi čtenáře článek s věcnými chybami? Linda Sokačová píše šéfredaktorovi Reflexu otevřený dopis.
Vtipný spot, který bere vztahy žen a mužů s nadhledem, nebo sexistická reklama, která je problematická v řadě aspektů? Nový reklamní spot na Fernet Stock vyvolává tu pochvalné, tu odmítavé reakce. O co v něm jde?
Jak vyřešit tuto nepříjemnou situaci? Stačí odjistit ventil. Ideální žena je totiž nafukovací panna. Když už příliš překročí limity vhodného chování, prostě se jí zbavíte. Muž v našem příběhu nafukovací pannu vyfoukne a sbalí. Hlas vypravěče tuto scénu vysvětluje: „V ideálním světě můžete ženu vypustit.“
V Mladé frontě DNES ze dne 27.2.2007 se objevil článek "Ministryně zdržuje vládu, když volá dětem. Tolerují jí to", který podepsal známý bojovník proti právům žen pan Teodor Marjanovič. Článek, ve kterém se autor upřímně diví tomu, že německá ministryně Ursula von der Leyen, která má sedm dětí, vůbec může sedět ve vládě a starat se přitom o rodinu, nás přenáší přímo do atmosféry zemí socialistického bloku v letech 1948-1989.
Kalendář vězeňské služby České republiky s fotografiemi Jakuba Ludvíka je příkladem toho, že nahé ženské tělo může být využito i při propagaci věznic. A to i přesto, že spojení ženské tělo - věznice nedává žádný smysl. Kalendář rovněž ukazuje, že je možné utratit zhruba 250.000,- Kč z peněz daňových poplatníků a poplatnic, aniž by kompetentní osoby předem zasáhly a podobné vyhazování peněz zakázaly. Nechám-li v této chvíli stranou „umělecké“ aspekty díla, budu se ptát jako daňová poplatnice: byla na kalendář vyhlášena regulérní výzva podle zákona o veřejných zakázkách?
[ GiTA] - Týdeník Respekt informoval o rozsudku, který vynesl brněnský soudce Aleš Dufek. Za brutální znásilnění, zranění a alkohol za volantem udělil pouhý podmíněný trest tři roky s odkladem na pět let. Týdeník Respekt celý příběh podrobně popisuje. Úředník chomutovské radnice a bývalý náměstek tamního policejního ředitele Vladimír Záruba si koupil služby pětadvacetileté ženy působící v prostituci Stanislavy Bongilajové. Jak píše Respekt, ta „šla sice s usedlým čtyřicátníkem zpočátku dobrovolně, když pak ale odmítla provádět neobvyklé sexuální praktiky, narazila. Přiopilý Záruba jí zkroutil ruce za záda, nacpal ji do kufru auta a vyděšenou k smrti ji nakonec znásilnil. Kolem parku u brněnské právnické fakulty, kde zoufalá žena volala o pomoc, zrovna projížděli městští strážníci, kteří ji spěchali na pomoc. Prchající Záruba do nich najel a jednoho srazil.“
Když se dostanu k Lidovým novinám, už mě nepřekvapí, že na mě občas vybafne, mnohdy, řekněme „genderově nekorektní“ Poslední slovo Ludvíka Vaculíka. Ale ouha! Do rubriky Svět, poslal jeden lístek svého Slovenského diáře 20.3.2006 redaktor Luboš Palata s neskrývanou šovinistickou bombou. Vzal si na paškál čtyři slovenské političky a pěkně nám je zhodnotil: ...Monika Beňová ( nyní poslankyně EP) je „sexica“, vyjímala by se v kampani jako krásný doplněk Roberta Fica (předsedy strany SMER), ale klofl ji jeden milionář... ( sám redaktor si stýská, že ji „měl na mušce“, ale prošvihl to). Stejně pěkná je prý i Aneta Parišková, kandidátka za stranu ANO, v politice pouze jako nastrčená “mluvící hlava“(jako televizní moderátorka), nutno zdůraznit, že po volebním neúspěchu své strany ji lze potkat v ČR s jistým podnikatelem, nikoli v Parlamentu.
Cestou do Krkonoš na mě od kraje silnice zaútočil billboard s reklamnou na Peugeot 407 Cupé. Dle mého mínění designem velmi povedené vozidlo o kterém bych určitě přemýšlela v momentu, kdy řeším jaké auto si pořídit. Nemám malé dítě, nepotřebuji do cupé nakládat kočárek a auto se mi prostě moc líbí. Tak nechápu marketingové pracovníky Peugeot ČR, kteří si na billboard k obrázku tohoto zázraku techniky dovolí dát slogan Peugeot 407 Coupé – Mužská záležitost.
|
|
|
|