|
|
|
[ Sociologické nakladatelství] - Informace o nové knize. Nakladatelství SLON vydalo knihu Libora Oates-Indruchová (ed.): Ženská literární tradice a hledání identit. Antologie angloamerické feministické literární teorie. Kniha představuje nové přístupy literární teorie a literární kritiky vycházející z feministické a genderové perspektivy. Obsahuje i několik textů, které slouží pro formulaci východisek genderově citlivého přístupu k literatuře.
[ Alfréd ve dvoře] - Hledáme ženu, která by umožnila, aby s ní tanečnice Sofia Asencio mohla prožít několik dní a sledovat ji při práci, s přáteli, s rodinou i o samotě. Měl by to být laskavý, soukromý proces jednoho pozorovatele, který „vstoupí“ do života a pohybu někoho jiného. Mezi Sofií a portrétovanou osobou by měl vzniknout citlivý vztah se vzájemným respektem. Tento proces by měl trvat 7 – 10 dní alespoň 6 hodin denně. Toto nijak nenaruší anonymitu portrétované ženy, její jméno ani tvář se nikde nebude prezentovat.
[ Gender Studies] - Televize Prima nedávno pustila do éteru prapodivný výtvor. Klasický časopisový žánr „proměn“, kdy se z normální ženy stane na jedno odpoledne modelka, se rozrostl do formátu televizního seriálu. Samozřejmě jde o mediálně velmi propagovanou Ošklivku Katku.
V sobotu 5. dubna 2008 zemřela tlumočnice, překladatelka a filmová novinářka Kateřina Pošová. Narodila se v Kežmarku v židovské rodině architekta a stavitele, ale šťastné dětství prožila v tehdy maďarských Košicích. Jako čtrnáctiletá byla v červnu 1944 s rodiči deportována do Osvětimi a posléze do dalších koncentračních táborů v Lotyšku, Polsku a Německu. Do Košic se vrátila sama. Na to, aby znovu usedla do školních lavic, se po ročních válečných zkušenost cítila příliš dospělá a tak se rychle vdala a brzy se jí narodil syn. V devatenácti letech se s ním přestěhovala do Prahy, znovu se provdala, narodila se jí dcera a v 50. letech nastoupila do Maďarského kulturního střediska, instituce, jíž zůstala věrná celá desetiletí.
V uplynulém
měsíci zmapovali dobrovolníci/dobrovolnice Gender Studies, o.p.s.
Městskou část Prahy 7. Vyhledávali a označili samolepkou a certifikátem místa,
která jsou svým vybavením a zaměřením přátelská rodinám s dětmi. Oceněná
místa musela splňovat níže uvedená kritéria.
[ Žába na prameni] - Creative Bazaar a Žába na prameni si Vás dovolují pozvat do kina MAT na projekci filmů Olgy Somerové, Žáby na prameni a Vojtěcha Kopeckého spojenou s malou besedou a občerstvením. Projekce se uskuteční v rámci projektu jiná realita zaměřeného na podporu a motivaci k podnikání znevýhodněných žen a mužů.
Autorka představí svou doktorandskou práci zpracovanou metodou oral history a rozhovorů. Práce je zaměřená na situaci lidí v českém disentu během normalizace z genderového aspektu.
V uplynulém
měsíci zmapovali dobrovolníci/dobrovolnice Gender Studies, o.p.s.
Městskou část Prahy 6. Vyhledávali a označili samolepkou a certifikátem místa,
která jsou svým vybavením a zaměřením přátelská rodinám s dětmi. Oceněná
místa musela splňovat níže uvedená kritéria.
Půjdete raději pracovat do firmy, která vám nabídne lepší možnost sladit práci a rodinu? Co pro vás bude důležitější - práce nebo rodina? Myslíte, že za stejnou práci by dva lidé měli dostávat stejný plat, aniž by se přihlíželo k tomu, zda jsou mužem či ženou? Proč v reálu nefungují rovné příležitosti ve firmách? Co to vlastně rovné příležitosti jsou? Proč determinuje výši mého platu to, zda jsem muž či žena? Asi se nevyhnete pracovnímu životu... Budete chtít mít na pracovním trhu rovné příležitosti? Proč je tak složité prosadit rovné příležitosti na pracovním trhu? Proč nemít práci i rodinu? Jen to vše dohromady dobře sladit... Napište nám o tom.
Gender Studies, o.p.s. si Vás dovoluje pozvat na přenášku Hany Velíškové "Rovné příležitosti jako konkurenční výhoda". Přednáška představí návody a doporučení na zlepšení personálních procesů se zřetelem na rovné příležitosti pro ženy a muže ve firmách na trhu práce v České republice. Uvede dobrou praxi ze zahraničí, která dokumentuje, že rovné šance lze s úspěchem a ziskem na pracovišti aplikovat.
|
|
|
|