- - -
-
- - Zpět na hlavní stránku - English
-
-
FEMINISMUS:CZ Gender Studies, o.p.s.
 
 
Feminismy Kultura Multikulturně Rodičovství Nasílí
Historie Média Rovné příležitosti Partnerské vztahy Zdraví a tělo
 
-
Informace -

Slovníček pojmů
Historie
Pro novináře

-
- -

Diskuse

 
- -

Kalendář akcí

 
Šovinistická bomba

Zpravodajství
z Econnectu

-
- -
- -
Vážená paní, vážený pane…

[ 12.9.2016, Olga Slowik ]

Během březnového setkání jsme probírali reklamní spoty přípravku na podporu erekce Clavin a propagační video Provozně ekonomické fakulty Mendelovy univerzity v Brně „Romantička“. V červnu přišly na řadu brambůrky Bohemia („ne pro dámičky“), energetický nápoj Semtex (s twerkovou kampaní) a McDonald’s s pořádnou snídaní pro chlapy. Až na případ Clavinu, k jehož spotům se představitelé firmy už dřív vyjadřovali, a proto jsme se rozhodli oslovit spíš Radu pro rozhlasové a televizní vysílání, jsme všechny dopisy poslali zadavatelům reklam. Jaké jsme dostali odpovědi?

  • Rada pro rozhlasové a televizní vysílání tvrdí, že v případě spotu Clavinu lze sice „diskutovat o vkusnosti a vhodnosti zpracování daných obchodních sdělení“, ale zároveň „závěry analytických výstupů nepřinesly poznatky, které by ukazovaly na to, že v obsahu spotů dochází k snižování lidské důstojnosti či ponižujícímu zobrazování žen“. (Stavění žen na úroveň pasivních objektů bez vlastní vůle a pornostylizace důstojnost žen přece nesnižují!)
  • Provozně ekonomická fakulta Mendelovy univerzity v Brně mlčí. Přes opakované zaslání emailů na dvě kontaktní osoby a dopisu na Podatelnu univerzity.
  • Firma Bohemia odpovídá rychle. Vymlouvá se na vtip a nadsázku: „Jediné, co bylo naším záměrem je přinést trochu vtipu a nadsázky při komunikaci opravdu masivních brambůrků s velkými vruby a příchutěmi, které mají říz“, a vzápětí přechází k marketingovému útoku: „Už jste viděli naši televizní reklamu? Určitě naše dvě roztomilé brambory nekomunikují hrubost nebo agresivitu. Sledujete náš Facebook nebo Instagram? Všechny posty se snaží Zemák a Křupák, naši ambasadoři, směřovat do legrace a pobavit naše fanoušky.“
  • Semtex na zprávy poslané přes kontaktní formulář neodpovídá. Reaguje až na facebookovou zprávu, a to velmi stručně. Dozvídáme se však, že mravní úroveň svých reklam musí přizpůsobit (=snížit) na úroveň svých zákazníků, tedy mladých lidí: „Nápoje Semtex jsou nejčastěji konzumovány mladými lidmi, značka tedy přizpůsobuje svou komunikaci této cílové skupině a komunikuje s nadsázkou, která je Semtexu vlastní. Naše tanečnice, sebevědomé ženy a profesionálky v tanečním stylu twerk, si promoakci užívají a s radostí při ní rozšiřují povědomí o tomto zajímavém a netradičním tanečním stylu.“ (Takže problém je asi v nás – přesto, že jsme mladí, nezdá se nám, že by nám firma Semtex přizpůsobila svou komunikaci…)
  • McDonald’s nás důsledně ignoruje.

Přes všechny obtíže to nevzdáváme a 14. září budeme pokračovat. Tentokrát se zaměříme na lokální reklamy menších firem.

 

 
- Databaze
-

Knihovna
Knihkupectví

-

Ženské organizace

-

Studentské práce

-

Vyhledávač odkazů

- -
-

Dokumenty
a instituce

- -
- -
 

Podporují nás

- -
Hledej

- -
- -
 

Zpravodaj Rovné příležitosti do firem

- -

- -
- -
 

FacebookFacebook

- -

- -
- -
 

Na Feminismu.cz můžete poslouchat pořad Hovory na bělidle ČRo 6! (ve formátu mp3)

- -

- -
- -
 

Místa přátelská rodině
Místa přátelská rodině

- -

- -
- -
 

KATEDRA
genderových studií
FHS UK v Praze

Genderová studia FSS MU

Centrum Genderových studii FF UK

- -
-
   
Tento web spravuje Gender Studies o.p.s; © 2003; webhosting + webdesign + redakční a publikační systém TOOLKIT