Gender Studies upozorňuje novou kampaní na platové rozdíly mezi ženami a muži
[ 30.10.2012, Anna Kotková, Gender Studies, o.p.s.
Rovné příležitosti > Rovné příležitosti
]
V těchto týdnech probíhá v Poděbradech a Olomouci osvětová kampaň proti platovému znevýhodnění žen oproti jejich mužským protějškům. Celkový platový rozdíl mezi ženami a muži tvoří v ČR stále ještě přes 25 % v neprospěch žen, průměr v Evropské unii je 17 %. Gender Studies umístila do MHD a do veřejného prostoru v těchto dvou městech dva druhy plakátů, které s nadsázkou na tento problém upozorňují.
Jeden z vizuálů nese titulek: „Aha, tak proto budu brát míň než ty, až budu velká!“ a je na něm malá holčička s chlapečkem, kteří si navzájem zvědavě nahlíží do kalhotek.
„Připravte dceru na život, dávejte jí nižší kapesné než synovi,“ je poselství druhého obrázku, na němž je matka, která rozděluje kapesné dceři a synovi, přičemž syn dostává jednoznačně větší obnos.
Oba obrázky doplňuje komentář „Na stejné pracovní pozici berou ženy o 25% méně než muži.“
Jedná se o pokračování kampaně z ledna letošního roku „Čeho si ceníte víc?“, která upozorňovala na problematiku horizontální segregace pracovního trhu - se segmenty typicky ženských a typicky mužských povolání nebo sektorů, v nichž jsou platy buď výrazně podhodnoceny, nebo naopak nadhodnoceny.
Autorkou obou vizuálů je Pure Beauty.
Kampaň probíhá v rámci projektu "Na křižovatce pracovního a osobního života: možnosti a bariéry".
|