Slaďování osobního a pracovního života – Jak na to?
[ 31.3.2011, Lucie Bilderová, Gender Studies, o.p.s.
Rovné příležitosti > Trh práce
]
Cílem publikace je představit problematiku sladění práce a rodiny z pohledu zaměstnavatele. Prostřednictvím cvičení napomůže utříbit si názory a postoje zaměstnavatelů, nabídne inspiraci z prostředí jiných firem, poslouží jako podklad pro diskuzi. Příklady z praxe, cílené otázky, myšlenkové mapy a další metody pomůžou zaměstnavatelům zamyslet se nad tím, co konkrétně jejich firmě slaďování může přinést.
První kapitola pomáhá přiblížit, co si vůbec pod pojmem slaďování práce a rodiny představit – mimo několika nabídnutých definicí (např. „…míra, ve které jsou jednotlivci srovnatelně zapojeni i spokojení se svými pracovními i rodinnými rolemi“ (Greenhaus, Collins, Shaw, 2003)) navádí k tomu, utříbit si názor na slaďování dle sebe a svých potřeb.
Průzkum potřeb a angažování zaměstnaných je tématem druhé kapitoly.
Dalším tématem publikace je pracovní doba. Věnujeme se flexibilní pracovní době, stlačenému pracovnímu týdnu, zkráceným úvazkům. Součástí je případová studie obsahující otázky k doplnění. Součástí jsou i tipy a příklady z Královské nemocnice Bath NHS Trust v Británii.
Čtvrtá kapitola je věnovaná práci z domova – jaká jsou rizika a výhody práce z domova? Jaké jsou náklady a zisky? Jaké výdaje bude firma se zavedením práce z domova mít?
Samostatná část publikace se věnuje managementu mateřské a rodičovské dovolené, službám péče o děti – naleznete zde jak informace k legislativě týkající se firemních školek, tak i příklady z firem.
V závěrečné kapitole přinášíme souhrnná doporučení pro zaměstnavatele.
Publikace je ke stažení zde.
|