- - -
-
- - Zpět na hlavní stránku - English
-
-
FEMINISMUS:CZ Gender Studies, o.p.s.
 
 
Feminismy Kultura Multikulturně Rodičovství Nasílí
Historie Média Rovné příležitosti Partnerské vztahy Zdraví a tělo
 
-
Informace -

Slovníček pojmů
Historie
Pro novináře

-
- -

Diskuse

 
- -

Kalendář akcí

 
Šovinistická bomba

Zpravodajství
z Econnectu

-
- -
- -
Příběhy bez tváří – aneb Jak zviditelnit neviditelné?

[ 31.8.2009, Kateřina Dušková, Gender Studies, o.p.s. Rovné příležitosti > Rovné příležitosti ]

Gender Studies, o.p.s. v současné době realizuje projekt „Nenechte se diskriminovat“. Jeho aktivity jsou zaměřeny na osoby (potenciálně) diskriminované na základě věku a/nebo pohlaví v Libereckém, Pardubickém a Královehradeckém kraji. Významnou součástí projektu je informační kampaň, která v uvedeném regionu poběží v MHD prostředcích v průběhu tohoto podzimu. PR manažerka Gender Studies, o.p.s., Kateřina Dušková, se s námi podělila o myšlenky, které ji k přivedly k nápadu vytvořit vizuál této kampaně.

Jak vypadá diskriminovaný člověk? Jak najít obraz diskriminace? Co mají lidé, kteří se s diskriminací museli vyrovnat, společného? A kdo je tedy tváří kampaně proti diskriminaci?

Procházela jsem si příběhy diskriminace z poradny Gender Studies a představovala si lidi, kteří se na naši právničku obrací se svými dotazy. Nezřídka je na diskriminované nahlíženo jako na oslabenou skupinu chudáků, kteří se neumí prát za svá práva, a je tedy nutné se těchto lidí zastávat. Tak tenhle obraz jsem opravdu nezachytila.

Pročítala jsem si příběhy schopných žen, které berou na stejné pozici méně peněz než jejich kolegové - muži, příběhy rodičů, kterým na rodičovské dovolené jejich zaměstnavatel oznámil reorganizaci podniku a oni přišli o místo, příběhy pětačtyřicetiletých žen, které nemůžou sehnat práci, protože jsou pro případné zaměstnavatele příliš „staré“…Byly to příběhy schopných a pracovitých lidí, kteří se v určité fázi svého života ocitli v oslabení, protože prostě zestárli a už nebyli pro pracovní trh atraktivní nebo se stali rodiči nebo potencionálními rodiči, nebo to prostě byly ženy – nezaměstnatelné kolem pětadvaceti – protože „co kdyby náhodou chtěly být matkami?!“ a nezaměstnatelné v pozdějším věku, protože „co s nimi“? Nechyběly ani příběhy sexuálního obtěžování – omezování osobního prostoru, které bylo možné také přiřadit k diskriminaci. Pro tuto její podobu jsme pak hledali obraz stísněnosti a nesvobody.

Obrazem kampaně „Nenechte se diskriminovat“ se tedy nakonec nestala konkrétní tvář s konkrétním příběhem, ale bezejmenní lidé, kteří se ocitli v onom „oslabení“. Kampaň se pokouší akcentovat skutečnosti, pro něž býváme diskriminováni – rodičovství, věk, pohlaví… a nikoli konkrétní osoby. Výsledkem výše popsaného procesu jsou vizuály s tématem diskriminace v podobě pohlednic, letáku a plakátů. Na kampani se podílelo studio Photon (fotografie) a e-atelier (grafika).

 
- Databaze
-

Knihovna
Knihkupectví

-

Ženské organizace

-

Studentské práce

-

Vyhledávač odkazů

- -
-

Dokumenty
a instituce

- -
- -
 

Podporují nás

- -
Hledej

- -
- -
 

Zpravodaj Rovné příležitosti do firem

- -

- -
- -
 

FacebookFacebook

- -

- -
- -
 

Na Feminismu.cz můžete poslouchat pořad Hovory na bělidle ČRo 6! (ve formátu mp3)

- -

- -
- -
 

Místa přátelská rodině
Místa přátelská rodině

- -

- -
- -
 

KATEDRA
genderových studií
FHS UK v Praze

Genderová studia FSS MU

Centrum Genderových studii FF UK

- -
-
   
Tento web spravuje Gender Studies o.p.s; © 2003; webhosting + webdesign + redakční a publikační systém TOOLKIT