Vědomosti jako klíč k úspěchu – Gender Studies nabízí novou řadu školení pro firmy
[ 30.8.2008, Gender Studies, o.p.s.
Rovné příležitosti > Trh práce
]
Asi vás nepřekvapí, budeme-li tvrdit, že lidský kapitál –
tedy zaměstnanci a zaměstnankyně – představuje jeden z nástrojů zisku vaší
firmy. Víte ale, kolik vás ročně stojí nábor – inzercí počínaje, přes výběrová
řízení a přijímací pohovory, až po zaškolení nových pracovníků a pracovnic?
Možná byste byli překvapeni. Přitom existují postupy, které výrazně snižují
fluktuaci zaměstnaných a zároveň zvyšují jejich motivaci, loajalitu a výkon.
Klíčovým faktorem je
propracovaný systém rovných příležitostí v organizaci. Ve srovnání
s nevratnými náklady na nábor je investice do zavedení tohoto konceptu
strategickým tahem a zdrojem zvýšení konkurenceschopnosti firmy a tím i jejího
zisku pro budoucnost.
Jistě jste již slyšeli pojmy jako slaďování osobního a
pracovního života, diverzita pracovních týmů, nediskriminační inzerce,
flexibilní formy práce a mnohé další. Lze v nich vytušit skrytý potenciál,
ale zároveň navozují řadu otázek. Kolik to bude stát, co to přinese, dělá to
již někdo, jak poznám, které opatření je nejvhodnější právě pro naši firmu?
Orientaci v problematice rovných příležitostí ve
firemní praxi vám usnadní nová řada podnikových tréninků a školení, kterou
připravil tým Gender Studies. Nabízíme komplexní služby v oblasti přípravy
a realizace vzdělávacích akcí. Na základě potřeb a požadavků zaměstnavatele
sestavíme strukturu semináře na klíč: jak po stránce obsahové, tak
s ohledem na časový rozsah či počet účastníků a účastnic. Kurzy vedou
zkušené lektorky, které školí buď přímo na pracovišti, nebo
v prostorách informačního centra Gender Studies.
V současnosti jsou pro vás připraveny tyto semináře:
Náklady a zisky programů podporujících
rovné příležitosti žen a mužů
Časová dotace: 2 hodiny
Lektorky: Mgr. Alexandra Jachanová
Doleželová, Mgr. Linda
Sokačová
Programy na podporu rovných příležitostí žen a mužů
přinášejí v dlouhodobé perspektivě firmě zisk, nejsou však zadarmo.
Představíme vám přínosy a úspory rovných příležitostí (slaďování osobního a
pracovního života, rovnoměrného zastoupení žen a mužů v řídících pozicích,
náboru zaměstnanců a zaměstnankyň respektujícího rovné příležitosti aj.) a
uvedeme konkrétní příklady firem z ČR i ze zahraničí a případové studie z
praxe. Ukážeme vám, jak zavádět konkrétní programy rovných příležitostí do
firem. Účastníci a účastnice semináře obdrží na CD sborník textů Náklady a zisky rovných příležitostí,
který představuje příklady dobré praxe a studie z ČR i ze zahraničí.
Slaďování pracovního a
soukromého života neboli Work/Life Balance
Časová dotace: 3 hodiny
Lektorky:
Mgr. Nina Bosničová,
PhD., Mgr. Jitka Kolářová
Seminář
účastníky a účastnice uvede do konceptu slaďování a vysvětlí společenský
kontext jeho existence a fungování. Dále vyloží základní firemní procesy a
nástroje na jeho podporu, od netradičního uspořádaní pracovní doby až k podpoře zaměstnanců
a zaměstnankyň pečujících o děti a další členy rodiny. Druhá část semináře ukáže, jaké jsou přínosy
zavedení programů na podporu slaďování – pro zaměstnané, zaměstnavatele i
společnost obecně. Poskytneme také pár praktických tipů pro zavádění těchto
programů, zmíníme se o mýtech vážících se ke slaďování a uvedeme několik
příkladů dobré praxe v této oblasti.
Flexibilní formy práce/částečné úvazky
Časová dotace: 2 hodiny
Lektorky: Mgr. Lada Wichterlová, Bc. Helena Skálová
Flexibilní formy práce představují základní nástroj pro
slaďování rodinného a pracovního života zaměstnanců a zaměstnankyň. V semináři
představíme jednotlivé formy flexibilních pracovních uspořádání včetně
částečných úvazků. Soustředíme se zejména na možnosti a limity jednotlivých
forem práce, vysvětlíme pozitivní a negativní vymezení pojmu flexibility a
prostor věnujeme i tématům, jako je osobní zodpovědnost jednotlivce, komunikace
a time management. Představíme příklady praktického využití flexibilních forem
práce v případových studiích z firem z ČR i ze zahraničí.
Firemní zařízení péče o děti
Časová dotace: 3 hodiny
Lektorky: Mgr. Nina Bosničová, PhD., Mgr. Alexandra Jachanova Doleželová,
Mgr. Lada Wichterlová
Seminář seznámí účastníky se základními
legislativními aspekty (včetně hygienických norem) zřizování firemních zařízení
péče o děti a poukáže na potenciální pozitivní a negativní
dopady tohoto kroku na finanční situaci a image firmy. Dále poskytneme
praktické rady, jak postupovat při zřizování firemní školky, jeslí či dětského
koutku a uvedeme několik příkladů dobré praxe v ČR. Účastníci získají
výstupy relevantních výzkumů realizovaných Gender Studies. Část semináře bude
věnována možným zdrojům financování při zakládání firemního zařízení péče
o děti. Budeme také informovat o aktuálním vývoji situace týkající se
legislativy vztahující se k firemním zařízením péče o děti na MPSV.
Rovné příležitosti a diskriminace
Časová dotace: 3 hodiny
Lektorky: Mgr. Alexandra Jachanová
Doleželová, Mgr. Linda
Sokačová
V semináři se budeme věnovat obecně problematice
rovných příležitostí a diskriminace. Zaměříme se na evropskou a českou
legislativu a ekonomické důvody, proč se rovným příležitostem věnovat.
Představíme vám, kde všude se rovné příležitosti implementují a jak (nábor
zaměstnanců, kariérní postup, vzdělávání, odměňování, sladění osobního a
pracovního života, PR a reklama, marketing), jak předcházet diskriminaci a jak
postupovat, pokud se na pracovišti objeví. Seznámíme vás s genderovými
analýzami a postupy, jak rovné příležitosti ve firmě implementovat. Zhodnotíme
náklady a zisky rovných příležitostí a na závěr vám představíme příklady
z praxe.
Genderový marketing
Časová dotace: 3 hodiny
Lektorky: Mgr. Nina Bosničová, PhD., Mgr. Jitka Kolářová
Seminář se věnuje genderovým aspektům marketingu. Na
konkrétních příkladech dokládá rozdíly mezi genderovým, genderově citlivým
a sexistickým marketingem. Přináší příklady genderově citlivého a
otevřenějšího uvažování při tvorbě nových produktů a jejich uvádění na trh.
Ukazuje, proč nahé ženské tělo nemusí být v reklamě vždy zaručeným
receptem na vysoké zisky, a dává návod, jak vytvářet marketingové
strategie citlivěji (a efektivněji) s ohledem na diverzitu spotřebitelů.
Seminář obsahuje cvičení na tvorbu a propagaci nového produktu.
Úvod do genderu / genderové stereotypy
Časová dotace: 2 hodiny
Lektorky: Mgr. Jitka Kolářová, Bc. Helena Skálová
Na semináři se účastníci a účastnice seznámí se základními
pojmy gender, genderové stereotypy, genderová socializace a genderová rovnost.
Ukážeme, kde všude se s genderovými stereotypy můžeme setkat (média,
reklamy jazyk, pracovní trh) a jaké mohou být jejich negativní důsledky
(segregace pracovního trhu, platová nerovnost, diskriminace v přístupu
k zaměstnání…). Účastníci a účastnice semináře se naučí, jak genderové
stereotypy odhalit, nepodléhat jim a eliminovat tak jejich vliv na rozhodovací
Genderová citlivost pro mediální pracovníky a pracovnice
Časová dotace: 3 hodiny
Lektorky: Mgr. Lada Wichterlová, Mgr. Jitka Kolářová
V semináři se budeme věnovat obecně problematice
genderu (maskulinitě, femininitě, genderovým rolím, esencialismu, sociální
konstrukci reality), specificky pak stereotypům, zejména těm genderovým a
mediálním. Dále se zaměříme na genderovou lingvistiku, jazyk a jeho konkrétní
použití. Na základě krátké analýzy budeme mluvit o aktuálních příkladech
genderové nekorektnosti, či naopak korektnosti v mediálních obsazích,
budeme se věnovat praktickým příkladům a možnostem, jak se stereotypům vyhnout
a jak pracovat s jazykem tvůrčím způsobem. Budeme mluvit také o objektivitě
zpravodajství, specificky se zaměříme na objektivitu vzhledem k genderovým
aspektům. Neopomineme ani téma sexismu v médiích.
Pokud máte o některé z těchto školení zájem,
kontaktujte Gender Studies
na telefonním čísle 224 915 666 nebo na emailu office@genderstudies.cz.
|