|
Firma roku: Rovné příležitosti
[ 13.4.2008, Jitka Kolářová, Gender Studies, o.p.s.
Rovné příležitosti > Trh práce
]
Soutěži o nejlepší firmu s rovnými příležitostmi pro ženy a muže v ČR jsme dali nové a přiléhavější jméno Firma roku: Rovné příležitosti. Letošní ročník zahajujeme již v březnu. Přihlášky – vyplněné dotazníky je třeba zaslat Gender Studies, o.p.s. na začátku června.
Pro pátý ročník projektu jsme nachystali mnohé změny. Rozhodli jsme se vítězné společnosti označovat za Firmu roku v rovných příležitostech, protože společnost, která ocenění získává, se skutečně stává jedinečnou firmou roku – tou, která je v podpoře rovnosti žen a mužů na trhu práce nejdál.
Nové jméno ale není jedinou novinkou. Letos zahajujeme hledání Firmy roku již 31. března. A vzhledem k tomu, že každým rokem chceme zdokonalovat systém hodnocení, je letos uzávěrka na zasílání dotazníků stanovena na 10. června, aby poté hodnotící tým a odborná porota měli dostatek času potřebného na kvalifikovaný výběr té nejlepší firmy.
Vlastníte-li či řídíte-li firmu, která podporuje rovné příležitosti žen a mužů, nebo v takové firmě pracujete, a chcete-li získat prestižní ocenění, přihlaste se. Více informací získáte na webu soutěže Firma roku nebo přímo na emailu jitka.kolarova@genderstudies.cz nebo na telefonním čísle 224 915 666.
Jak probíhá hodnocení?
Firmy se přihlašují vyplněním dotazníku, který slouží jako zdroj informací a dat pro hodnocení. Výběr vítězných firem probíhá ve dvou kolech. V prvním je hodnotí tým Gender Studies a doporučuje kandidáty do druhého kola odborné porotě. Porota hodnotí dotazníky podle předem stanoveného bodovacího systému.
Dotazník sleduje několik oblastí, jimiž jsou firemní prostředí, postavení mužů a žen ve firmě, slaďování soukromého a pracovního života, či marketingové strategie z hlediska genderu a rovných příležitostí žen a mužů.
Důležitými kritérii, která jsou hodnocena napříč celým dotazníkem, jsou inovativnost, měřitelnost úspěchů v průběhu existence programu, komunikace napříč firmou o těchto programech, genderová diverzita, a v neposlední řadě přenositelnost programů a iniciativ do jiných firem.
|
|