|
Kampaň Gender Studies "Nenechte se diskriminovat a nedovolte to jiným" byla oceněna
[ 7.11.2007, Gender Studies, o.p.s.
Média > Média
]
V historicky prvním ročníku ocenění Žihadlo pro nejlepší sociální reklamy se Gender
Studies umístilo na třetím místě v kategorii tištěná reklama
s kampaní Nenechte se diskriminovat a nedovolte to jiným. Do soutěže Informačního
centra neziskových organizací se přihlásilo celkem 27 neziskových organizací se
zhruba 40 kampaněmi.
Kampaň Nenechte se diskriminovat a nedovolte to jiným
vytvořil kreativní tým pod vedením Kateřiny
Duškové – manažerky public affairs Gender Studies. Hlavním záměrem bylo ukázat,
co znamená diskriminace na základě pohlaví. Kateřina Dušková dodává: „Chtěli jsme názorně ukázat způsoby, jakými jsou
lidé na trhu práce diskriminováni. Odvyprávěli jsme deset různých minipříběhů,
které se v jednom společném bodě protínají - v okamžiku, kdy se kdosi „nad
námi "
rozhodne, že my nemáme na práci nárok jen proto, že jsme ženou, starším mužem,
matkou, otcem... Chtěli jsme ty lidi ukázat a tím říci, že problém diskriminace
se vlastně může týkat kohokoli z nás. Diskriminovaný může být ten pán, co sedí
naproti v tramvaji, může to být naše maminka, může to být soused - můžeme to
být my sami. Poselstvím kampaně pak je nebýt lhostejní k tomu, co se kolem nás
děje - v tomto případě k diskriminaci. Nebát se postavit za člověka, který
diskriminaci pocítil, nebát se postavit sami za sebe.“
„Žihadlo“ vyhlásily letos poprvé Informační centrum
neziskových organizací (ICN) a internetový portál www.neziskovky.cz jako vůbec první
samostatnou soutěž sociální reklamy. „Veřejně prospěšné reklamy spolu doposud
soutěžily pouze v rámci zavedených soutěží a ocenění navíc získávaly vždy jen
reklamní agentury, které kampaně zpracovávaly,“ vysvětluje Marek Šedivý,
ředitel ICN. „My chceme prostřednictvím „Žihadla“ ocenit především
neziskové organizace, které kampaně zadávají, sehnaly potřebné finanční zdroje
a věnovaly čas a nemalé úsilí úspěšnému průběhu kampaně.“ Přihlášené kampaně hodnotila porota složená ze zástupců
neziskového sektoru, médií, reklamních a PR agentur i firem, které se podpoře
neziskového sektoru systematicky věnují. Zaměřovala se nejen na nápad a
zpracování reklamního spotu, tištěného inzerátu či internetové kampaně, ale
také vhodnost zvolené komunikační strategie s ohledem na cílovou skupinu.
Kreativní tým kampaně Nenechte se diskriminovat a nedovolte
to jiným: Kateřina Dušková a Kateřina Jonášová (koncepce a supervize), Kristýna
Káralová (foto), Martin Taller (grafika).
Kampaň je spolufinancována Evropským sociálním fondem a
státním rozpočtem ČR.
|