|
|
|
Ad. „Feministky se bouří proti reklamě na mobilního operátora“
[ 25.4.2006, Alexandra Jachanová Doleželová, Gender Studies, o.p.s.
Rovné příležitosti > Rovné příležitosti
]
V uplynulých dnech se rozvinula diskuse zaměřená na genderově velmi stereotypní reklamní spot firmy Vodafone. V rámci této diskuse se objevil paradox: původní firma Oskar Mobil získala 3.-4. místo v Soutěži o nejlepší firmu s rovnými příležitostmi v České republice. Koordinační tým této soutěže cítí za povinnost se k této skutečnosti vyjádřit.
Loňský ročník soutěže, ve kterém firma Oskar Mobil získala ocenění, byl zaměřen na ženy v řídících pozicích, tedy na programy podporující kariérní růst žen. Oceněny byly také firmy, které mají vysoké procento žen v řídích pozicích a docílily tohoto čísla přirozenou cestou, tedy respektováním rovných příležitostí žen a mužů v kariérním růstu.
Soutěž oceňuje aktivity týkající se pouze lidských zdrojů. Mnohé firmy, které již začaly uplatňovat rovné příležitosti ve svých zaměstnaneckých politikách, bohužel dosud nerespektují rovné příležitosti v marketingu a často se genderovou senzitivitou v reklamách vůbec nezabývají. Gender Studies, o.p.s. proto do budoucna uvažuje o zohlednění těchto skutečností v budoucích ročnících Soutěže o nejlepší firmu s rovnými příležitostmi v ČR.
Alexandra Jachanová Doleželová za tým Soutěže o nejlepší firmu s rovnými příležitostmi v ČR
|
|
|
|