Trochu paradoxního šovinismu od Vodafone
[ 3.3.2006, Helena Tabakovová
Šovinistická bomba
]
Reklamní spot telekomunikační firmy Vodafone měl zřejmě v úmyslu být vtipný a oslovit co nejširší škálu diváků. A stalo se tak. Jenomže důvtipnost není v tatínkově štědrosti vůči mladíkovi, že si může na měsíc „vyzkoušet“ jeho dceru než si ji vezme za ženu. Vtip je spíše v tom, že Vodafone získal třetí místo v soutěži o nejlepší firmu s rovnými příležitostmi pro ženy a muže v ČR, a přitom se prezentuje tak sexistickou reklamou. Není to náhodou trochu paradox?
Využít tradičních společenských a genderových stereotypů jako podklad k marketingové strategii mi navíc přijde krajně nevkusné a pro ženu dost ponižující. Zajímalo by mě, co si o tom ženy na vůdčích pozicích ve Vodafonu myslí. Nejmíň vtipné by ovšem bylo, kdyby tu reklamu vymyslely zrovna ony. To už by pak byl opravdu skandál.
2.3. 2006
Helena Tabakovova
Vyjádření Gender Studies, o.p.s. k tématu
|