- - -
-
- - Zpět na hlavní stránku - English
-
-
FEMINISMUS:CZ Gender Studies, o.p.s.
 
 
Feminismy Kultura Multikulturně Rodičovství Nasílí
Historie Média Rovné příležitosti Partnerské vztahy Zdraví a tělo
 
-
Informace -

Slovníček pojmů
Historie
Pro novináře

-
- -

Diskuse

 
- -

Kalendář akcí

 
Šovinistická bomba

Zpravodajství
z Econnectu

-
- -
- -
Pro ženy jídlo zdarma!

[ 11.6.2003, Pavel Cvrček Rovné příležitosti > Rovné příležitosti, Šovinistická bomba ]

Na začátku června mne z pohledu rovnosti pohlaví trochu vyděsila marketingová akce obchodního domu IKEA, kde bylo v oddíle restaurace a bar nabízeno ženám a pouze jim prostřednictvím veliké vývěsky jedno jídlo zdarma, bez jakýchkoliv dalších podmínek.

Podotýkám, že patřím do příjmové skupiny, ve které si mohu dovolit uhradit teplé jídlo v restauraci a proto ze mne nemluví závist, že jsem neušetřil 40 korun. Domnívám se však, že se tato akce dotkla vzájemnosti při prosazování rovnosti mužů a žen ve všech oblastech, tedy i na veřejném trhu.

Svou zajímavou marketingovou akcí ukázala IKEA nejen zajímavý postoj k cca 48 % mužské populace (asi toho více snědí?), ale dotkli se podle mne i populace ženské. Pravděpodobně se zde domnívají, že si v dnešní společnosti ženy v ČR nejsou schopny opatřit stejné prostředky, aby si mohli koupit jídlo v OD IKEA jako muži? Že by snad z pohledu OD IKEA byly ženy méně schopné zaplatit oběd v ceně cca 40 korun? Co chce zahraniční kolos naznačit tím, že nabízí jen ženám jídlo zdarma, bez dalšího omezení, třeba nákupem? Nebo nechtějí naopak veřejnosti říci, že muž bude zatažen svou ženou do restaurace pod příslibem potraviny pro ženu zdarma, která ve své "tužbě" nakupovat levné jidlo, donutí partnera utratit nějaké peníze tím, že mu bude konzumujíc jídlo zdarma dělat chutě a tak se společnosti IKEA vložené peníze vrátí od nenasyceného muže? Nevím a nerozumím, co si myslí v OD IKEA o ženách, ale i mužích a nelíbí se mi to.

Je to sice drobnost, ale domnívám se že rovnost žen a mužů by měla být zajištěna ve všech odvětvích, fungovat oboustranně a ve vzájemné úctě. Velmi pochybuji, že takovou reklamu by si v IKEA mohla dovolit třeba ve Švédsku, kde je rovnost mužů a žen na mnohem vyšší úrovni a odhaduji, že je určena především pro postsocialistické trhy.

 
- Databaze
-

Knihovna
Knihkupectví

-

Ženské organizace

-

Studentské práce

-

Vyhledávač odkazů

- -
-

Dokumenty
a instituce

- -
- -
 

Podporují nás

- -
Hledej

- -
- -
 

Zpravodaj Rovné příležitosti do firem

- -

- -
- -
 

FacebookFacebook

- -

- -
- -
 

Na Feminismu.cz můžete poslouchat pořad Hovory na bělidle ČRo 6! (ve formátu mp3)

- -

- -
- -
 

Místa přátelská rodině
Místa přátelská rodině

- -

- -
- -
 

KATEDRA
genderových studií
FHS UK v Praze

Genderová studia FSS MU

Centrum Genderových studii FF UK

- -
-
   
Tento web spravuje Gender Studies o.p.s; © 2003; webhosting + webdesign + redakční a publikační systém TOOLKIT