|
|
|
[ Britské listy] - Helen Epsteinová zveřejnila v časopise New York Review of Books rozsáhlou analýzu o tom, jak se církve a církevní organizace účastní boje proti AIDS v Africe: V roce 2003 požádal prezident George W. Bush o 15 miliard dolarů na boj proti AIDS v rozvojových zemích. V devadesátých letech se virus HIV rychle rozšířil, především v Africe, kde umíralo na AIDS každou hodinu přibližně 250 osob. Bylo rozhodnuto, že většina těchto amerických peněz poplyne církevním organizacím, včetně evangelikálských církví, které mají jen minimální zkušenost s chorobou AIDS.
[ Britské listy] - Španělský parlament, v němž mají převahu sociální demokraté, schválil zákon, dovolující homosexuálům uzavírat manželství a adoptovat děti. Předseda vatikánské pontifikální Rady pro rodinu, kardinál Alfonso Lopez Trujillo (ten, který šíří nepravdy o tom, že údajnými póry v prezervativech může pronikat virus HIV) charakterizoval tento nový zákon jako "neřestný a ohavný". Zdůraznil, že Vatikán očekává, že katolíci budou připraveni přijít o zaměstnání, než aby s takovým zákonem spolupracovali.
STÁRNOU ČEŠI DŮSTOJNĚ
AGORA CE a Lidové noviny vás zvou na další veřejnou debatu, která se koná ve středu, 27. dubna 2005 od 18.00 hodin v Kině Perštýn, (Na Perštýně 6, Praha 1), tentokrát na téma: "STÁRNOU ČEŠI DŮSTOJNĚ?".
Více informací k tématu debaty naleznete na webových stránkách www.agora-ce.cz nebo www.lidovky.cz v sekci VEŘEJNÉ DEBATY.
Čro 6, Hovory na bělidle, 19.4.
Čro 6, Hovory na bělidle, 19.4., 19,30 až 20,00 hod
Živá rozhlasová debata o rovných příležitostech žen a mužů a věcech souvisejících. Tentokrát budou moderátorky Jana Šmídová a Kateřina Krejčí hovořit se svými hosty - Milenou Sahulovou a Janou Pánkovou z o.s. "Samoživitelky" o situaci žen, které marně čekají na výživné od bývalých manželů - otců jejich dětí. A nezapomeňte - i vy můžete do bělidla zavolat svůj dotaz či názor!
Členství v EU otevřelo řadu možností pro každou z kandidátských zemí. Během přístupového procesu měly například příležitost financovat budování institucionální infrastruktury z předvstupních instrumentů; po vstupu do EU byly tyto nahrazeny strukturálními fondy.
Zpětné hodnocení využití předvstupních fondů je důležité zejména pro další plánovaní financování programů a projektů, resp. jejich dopadu na lidské zdroje a další dílčí aspekty.
Gender Studies si Vás dovoluje pozvat na přednášku Terezie Dubinové Ženy v judaismu (3): Biblické hrdinky – plnokrevné ženy v podmínkách patriarchátu, která se koná v úterý 19. dubna 2005 od 18. hodiny.
Mladík ve vlaku si sedá naproti krásné, mladé dívce a spícímu muži. Takto začíná upoutávka kampaně Exit Promo proti obchodování s lidmi, která běží na televizi Prima. Koho by v danou chvíli napadlo, že dívka ve vlaku nesedí dobrovolně, a že muž dřímající vedle ní, není její přítel, ale člověk, který z ní chce pro peníze udělat otrokyni 21. století.
[ Elpida - internetový měsíčník pro seniory] - "Uzákoněný zákaz diskriminačních otázek z dílny ministra Škromacha je úchylný. Kouzelné řešení důchodové reformy neexistuje a kdo tvrdí, že ano, nehraje fér. Škromach svými gesty znejišťuje občany a měl by odstoupit." To jsou jen některé výroky stínové ministryně práce a sociálních věcí za ODS Ing. Aleny Páralové, která si při hodnocení současné situace sociální sféry nebere ani v nejmenším servítky. Mají občanští demokraté odpovědi na palčivé otázky důchodového systému? Najdou odvahu k radikálním řešením? Na tyto a další otázky vám odpoví následující rozhovor.
[ Queen’s University Belfast: Enlargement, Gender and Governance] - Enlargement, Gender and Governance (EGG): The Civic and Political Participation and Representation of Women in 10 Central and Eastern European Countries, A project funded by the EU’s 5th Framework Programme.
Final Conference: Masarykova Kolej, Prague, 20 June, 2005
Příchod nového člověka na svět - plození a rození dětí je v našem životě, ať chceme či nechceme, prioritní záležitostí. Porod je zážitek, který (zatím snad) všichni lidé na této planetě prožili. Prošli jsme si tím všichni. Je to zážitek, který sdílí nejen ženy - matky a muži - otcové, ale i všichni ostatní bez rozdílu majetku, vyznání, či barvy pleti.
|
|
|
|