|
|
|
Strana Rovnost šancí jako organizace chránící lidská práva žen rozhodně protestuje proti nové reality show televize Nova s názvem „Výměna manželek“. Tento pořad je nevyvážený, protože „předmětem“ výměny jsou zde pouze manželky a nikoli manželé, což podtrhuje vnímání nerovného postavení ženy jako takové.
Chce-li zaměstnavatel získat loajalitu svých zaměstnanců, je podstatným nástrojem podpora dalšího vzdělávání a poskytování školení. Ta mohou přispívat jak k rozšíření kvalifikace a znalostí, tak i dovedností komunikačních či manažerských. Ačkoli výraznou roli hraje prezenční studium v rámci krátkodobých a dlouhodobých kurzů, na důležitosti nabývá distanční studium formou e-learningových kurzů.
Kinky - Drag King Night
Drag King Night je Noc, kdy se ženy převlékají za muže. Kdy? 29.9.2005 ve 21.00. Kde? V klubu JampaDampa - V Tůních 10, Praha 2 (nedaleko I.P.Pavlova). Vstup: 30,-Kč v převleku, 70,-Kč bez převleku. Program: skupina Reskata, divadlo Le Mimo, DJ, soutež Král noci a nekonečně zábavy...
Cyklus se zaměří na představení několika českých dokumentárních filmů od žen-režisérek a diskusi o rolích žen ve vybraných filmech, resp. o existenci nebo neexistenci fenoménu ženského filmu z pohledu žen, které se ve filmové tvorbě angažují.
[ Elpida] - Cílem školičky internetu pro senior(k)y je přitáhnout zájemce k tomuto informačnímu médiu. Otevřít jim okno do celého světa. Naučit je komunikovat se svým okolím. Hledat a nacházet nové přátele a informace. Hlavně nebýt sám.
[ Econnect] - Podle čeho se pozná dobrá reklama? Kvalitní grafika, nápad, vtip, to všechno se jistě počítá. To jediné, na čem skutečně záleží, je, zda funguje - zda si ji lidé pamatují a spojí si ji s výrobkem, který si mají koupit. Reklamy chtějí šokovat, některé značky si na kontroverzních námětech budují pověst. Jiní zadavatelé naopak trvají na tématech osvědčených a mezi vůbec nejosvědčenější a nejčastěji používaná patří ženské tělo v různých stupních odhalení. V pondělí se na Staroměstské radnici v Praze konala vernisáž černobílých fotografií, které podle organizátorů dokumentují urážlivé využívání ženského těla. Na zítra se chystá také konference s názvem Co máme na očích - vizuální útok v ulicích Prahy, která se bude zabývat vlivy reklamy se sexuální tematikou na společnost.
Gender Studies, o.p.s. a nakladatelství Mladá fronta Vás zvou ve čtvrtek 22.září 2005 od 18. hodin na autorské čtení Kateřiny Janouchové: Nejbližší. Román NEJBLIŽŠÍ (švédsky Anhörig, 2004) vypráví příběh, který prožily či prožívají desítky milionů rodin bez ohledu na zemi. Kateřina Janouchová vystavěla na základě osobních zkušeností vzrušující příběh, v němž sugestivním zpracováním dokázala zpřístupnit velmi citlivé téma - život s někým, kdo propadl závislosti na alkoholu nebo drogách a koho stále ještě milujeme.
Ve čtvrtek 22. září bude v knihovně Gender Studies, o.p.s. číst ze své knihy Nejbližší Kateřina Janouchová. Rozhovor s autorkou připravila pro nakladatelství Mladá Fronta překladatelka románu Lucie Johnová. Kateřina Janouchová se narodila v roce 1964. Když jí bylo deset let, emigrovala s rodiči do Švédska. V osmnácti začala pracovat jako redaktorka v knižním nakladatelství. Překládala z češtiny a časem zakotvila v Expressu. Od 80. let je na volné noze a píše pro noviny, televizi a rozhlas. Napsala několik knih o sexu a partnerském soužití. První román nazvaný Vata spar jí vyšel v roce 1993. Žije nedaleko Stockholmu s manželem Robertem Bohmanem a pěti dětmi.
To, že ženy musejí dosahovat mnohem lepších výsledků ve všech oblastech práce než muži, aby byly považovány za rovnocenné, je politováníhodný fenomén, který se týká většiny české společnosti. Konference na toto téma se bude konat 4.října 2005 v České národní bance.
Občanské sdružení Slovo 21, sekce Romská ženská skupina Manushe, vyhlašuje projekt „Ženy to umí - nebojte se podnikání“, který je určen deseti romským ženám z celé ČR bez rozdílu věku i vzdělání, které podnikají nebo mají zájem s podnikáním začít. V rámci projektu proběhne v Brně šestidenní kurz, ve kterém ženy získají základní znalosti potřebné k podnikání.
|
|
|
|