Nenechte se diskriminovat a nedovolte to jiným.
[ 6.2.2007,
Média > Média
]
Déle než rok provozuje Gender Studies poradnu pro osoby diskriminované na trhu práce. Poradna a na ni navazující informační centra jsou určena zejména ženám–matkám, ženám nad 50 let a mužům – otcům, tedy skupinám, které mají na současném trhu práce z hlediska rodových rolí nejhorší pozici. Z řádově stovky příběhů bylo se souhlasem klientů vybráno deset, na nichž je kampaň postavena.
Kampaň „Nenechte se diskriminovat a nedovolte to jiným“ je realizovaná obecně prospěšnou společností Gender Studies a je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Design kampaně: Martin Taller, fotografie: Kristýna Káralová
Kampaní chceme poukázat na stále převažující stereotypy v uvažování zaměstnavatelů např. při přijímacích pohovorech. Cílovou skupinou, na kterou se kampaň zaměřuje, jsou ženy-matky, ženy nad 50 let a muži – otcové , média a zaměstnavatelé.
„Nenechte se diskriminovat a nedovolte to jiným.“ – 1. velkoformátový plakát ke stažení zde. To je slogan provázející novou kampaň. Kombinací příběhu a sloganu budeme veřejnost upozorňovat a informovat o tom, co všechno JE diskriminace.
Kampaň dále propaguje právní poradnu, která je součástí projektu EU EQUAL „Půl na půl“ koordinovaném pražským Gender Studies, o.p.s.
Za diskriminaci na základě zákoníku práce se považuje jednání nebo opomenutí, kdy je se zaměstnankyní nebo zaměstnancem zacházeno nevýhodněji či výhodněji než s ostatními zaměstnanci, a sice např. z důvodu pohlaví, manželského nebo rodinného stavu nebo povinností k rodině, event.věku. Za diskriminaci se považuje i jednání, které zahrnuje podněcování, navádění nebo vyvolání nátlaku směřujícího k diskriminaci. Diskriminace z důvodu těhotenství nebo mateřství se považuje za diskriminaci z důvodu pohlaví.
|