|
|
|
DISKUSE
Online diskuse probíhá k tématům ve vyznačených rubrikách. Máte-li
tip na nové téma k debatě, napište nám do redakce@feminismus.cz.
Ženy, muži a válka
Pokud USA a jejich spojenci zaútočí na Irák, české jednotky se války zúčastní...
Co si Vy myslíte o válce a postavení žen a mužů v době, kdy múzy mlčí?
datum:
11. 6. 2004 autor:
krysa66
Válka je systematická genocida můžů |
Většina konfliktů v Africe, Asii je importovaná ze zahraničí a jde jenom o ovládnutí místních nerostných surovin - doby hrdinů už dávno skončily.
Co se týče ženské moci - ženy ovládly a zdecimovaly školství, státní správu a lékařství.
Co se týká "stejných práv" tak ta jsou jim zajištěna zákony a dokonce někdy větší než u mužů např. v zaměstnání nesmí být ohrožena reprodukční schopnost ženy (u muže může), nebo žena nesmí nosit břemena těžší než 15 kg (proč to není pro muže a i pro ženy a proč to není vztaženo na fyzickou kondici) a dalo by se pokračovat.
Jinak ve všech femistických publikacích jsem četl o malých příjmech, žen a o nedostatečném podílu na vládě (a tudíž nedostatečný přísun materiálních výhod), nikde jsem nečetl o jiných právech žen - pouze prachy a moc - ale neodsuzoval jsem to naopak to kvituji protože alespoň jednají upřímě, v politice o nic jiného než o prachy a moc nejde.
K malým příjmům žen souhlasím s rovnou mzdou za stejnou odvedenou práci - ale už v této větě je zakopaný pes hodnota odvedené práce je posuzována subjektivně nadřízeným pracovníkem a není mnohdy měřitelná co je stejný výkon to že si odsedí sejný počet hodin v zaměstnání nebo, že vyrobí stejnou hodnotu. Jak srovnávat výkon dvou učitelů, lékařů, vědeckých pracovníků, programátorů ... To je na subjektivním posouzení nadřízeného. Třeba u učitele co je důležitější pro žáka namemorované znalosti a poslušnost (přístup učitelky) nebo schopnost přemýšlet a kreativita (přístup učitele). Nebo jak hodnotit panšelku jejíž žáci mají dobré vědomosti, ale jenom proto, že je naprosto neschopná a rodiče jsou nuceni zaplatit doučování (30% žen ve školství).. ODPOVĚDĚT
|
|
|
|
|
|