 |
|
 |
[ Zpravodaj Rovné příležitosti do firem] - Auditorská a poradenská společnost PricewatershouseCoopers (PwC) věnuje ve Velké Británii svému programu pro podporu růstu svých zaměstnanců neobvyklou pozornost. Zaměřuje se na řadu aspektů rozvoje, ale neopomíjí ani nutnou potřebu se zvláště věnovat firemní integritě a pracovnímu růstu žen. 
[ Zpravodaj Rovné příležitosti do firem] - Při příležitosti uvedení filmu Grbavica společností Aerofilms do distribuce v České republice, jsme využily příležitosti, že premiéru filmu doprovázela i jeho tvůrkyně - režisérka a scenáristka Jasmila Žbanić.
Grbavica je jednou z městských čtvrtí Sarajeva. V překladu to doslovně znamená "žena s hrbem". Tato městská čtvrť a její obyvatelé zažili těžké chvíle, které doslova odpovídají těžkému osudu takto postižené osoby. Někdo si svoje rány viditelně nese na těle a jiní, třeba mnohem větší a hlubší, zase v paměti a na duši. 
[ Zpravodaj Rovné příležitosti do firem] - Mezinárodní den rovnosti žen a mužů se konal 19. června nejen v Praze, ale i v několika okresních městech, včetně pěti partnerských měst v zahraničí. O tom, jak a kde přesně probíhaly slavnosti a zda splnily svůj účel, vypráví koordinátorka tohoto dne, Kateřina Dušková.
Na počátku úvah o založení Mezinárodního dne Rovnosti žen a mužů byla potřeba informovat širokou veřejnost o palčivosti problému existence nerovnosti mezi ženami a muži ve společnosti. 
[ Zpravodaj Rovné příležitosti do firem] - "… problém rovných příležitostí je pro většinu lidí, nejen v našem kraji, něčím novým, zatím neznámým," konstatuje Táňa Holčáková, vedoucí informačního a poradenského centra projektu "Půl na půl" při Krajské vědecké knihovně v Liberci. O tom jak funguje a jaký má tento projekt úspěch nám přibližuje v následujícím rozhovoru. 
[ Zpravodaj Rovné příležitosti do firem] - Americký časopis Working Mother každoročně vyhlašuje nejlepší firmy, které se soustředí svojí zaměstnaneckou politikou na ženy etnických menšin - Best Company for Women of Color. Letos v červnu vybral 12 firem, které mají intenzivní politiky a praktiky podporující ženy Afro-Američanky, asijské Američanky, ženy z Latinské Ameriky a původní obyvatelky amerického kontinentu na pracovním trhu. Oceněny jsou firmy, které prosazují diverzitní prostředí, a to nejen co se týče pohlaví a věku, ale také různých etnik. 
[ Zpravodaj Rovné příležitosti do firem] - "V dnešním obchodním prostředí čelíme tvrdé konkurenci - stejně jako soutěžíme o klienty, musíme bojovat i o talentované lidi, chceme-li je získat a udržet." Tak zní motto mezinárodní auditorské a poradenské firmy KPMG International. Ta se v rámci svých náborových programů snaží uplatnit zásady osobního a profesního chování, které se vztahují k základní filozofii a hodnotám firemní kultury. Mezi tyto hodnoty patří samozřejmě různorodost a rovné zastoupení mužů a žen. 
[ Zpravodaj Rovné příležitosti do firem] - "Zatímco ženy vstoupily do korporátního světa a měly odpovídající vzdělání a zkušenosti, mnohé z nich stále zastávaly pozice nižší než ty, které by jejich dovednostem odpovídaly." K takovým a podobným závěrům dochází Julie Nugent z americké neziskové organizace Catalyst, která vede řadu výzkumů zabývajících se možností rozvoje žen v zaměstnání. 
Líbí se vám články v našem zpravodaji? Právě pro vás vyjde v červenci 2006 speciální tištěné vydání zpravodaje Rovné příležitosti do firem. Zpravodaj vydává obecně prospěšná společnost Gender Studies v rámci projektu "Půl na půl - rovné příležitosti žen a mužů". Zpravodaj je určen čtenářkám a čtenářům nejen z prostředí komerčních firem, ale i odborné veřejnosti zajímající se o rovné příležitosti žen a mužů na trhu práce. Přináší informace využitelné v personalistice, rozvoji firemní kultury, managementu, styku s veřejností, filantropii a dalších oblastech. 
[ Katedra genderových studií FHS UK v Praze ] - Katedra genderových studií Fakulty humanitních studií Karlovy Univerzity v Praze zve na konferenci, která se uskuteční v Praze mezi 9. a 11. březnem 2007. Jelikož různé koncepty a pojetí generace, mezigeneračních vztahů, konfliktů a solidarity, generace ve vztahu k reprodukci atd. získávají na důležitosti a aktuálnosti a jelikož tyto koncepty nelze vnímat bez vztahu k genderu, vítáme relevantní příspěvky od badatelek a badatelů, akademických pracovníků a pracovnic stejně jako aktivistek či aktivistů na všech úrovních profesionální kariéry. 
[ Člověk v tísni - společnost při České televizi, o. p. s.] - Člověk v tísni - společnost při České televizi, o. p. s. hledá produkční(ho) mezinárodního festivalu dokumentárních filmů o lidských právech JEDEN SVĚT. Produkční bude zodpovídat za celkovou marketingovou strategii festivalu Jeden svět včetně jednání a uzavírání dohod s marketingovými partnery. Dále bude zodpovědný/ná za vytvoření mediaplánu a jeho naplnění, supervizi technické složky festivalu, koordinaci veškeré výroby propagačních materiálů festivalu a vedení celého produkčního týmu. 
|
|
|
 |