|
|
|
Pokud bych někdy musela odpovídat na otázku, který český film 90. let považuji za nejucelenější, nejzávažnější atd., nemusela bych dlouho přemítat - je to pro mě jednoznačně snímek Marian Petra Václava.
O tzv. životním štěstí se zřejmě nikdy v pozdější době nehovořilo a neusilovalo se o něj s takovou průzračností, závažností a dlužno dodat i naivitou, jako právě ve snímcích meziválečného období.
Když v roce 1986 získal krátký studentský snímek Peel (1982) Novozélanďanky Jane Campionové Zlatou palmu za nejlepší krátký snímek na festivalu v Cannes, nikdo netušil, že za pouhé čtyři roky se jeho režisérka stane jednou z nejuznávanějších a nejzajímavějších osobností nezávislého filmu.
Jaký byl obraz "krásného" muže v předválečném filmu? Po kom toužily naše babičky? Tvář Rolfa Wanky - to byl český milovník!
XENA: Populární kultura zocelená ve víru bitev
Postfeministický kýč s nadsázkou * Bojový akční seriál, nebo hrdinský mýtus o ženě bojovnici?
Populární seriály
Přítomnost televize v našem životě se pro nás stala již dávno samozřejmostí.
Obvykle si ani neuvědomujeme, že ještě před padesáti lety byl televizní přijímač
žhavou technickou novinkou, které trvalo jistou dobu, než se na trhu prosadila.
Pandánem k seriózně myšleným studiím o "Chcípácích" a "Diblících" je tato parodicky pojatá analýza filmu "Fontána pro Zuzanu 3".
Madonna se stala "klasickou" ikonou popkultury, první populární zpěvačkou, jejíž "obraz" byl studován a zkoumán teoretiky populární kultury.
|
|
|
|